Koh Phangan – Thailand 2017

Advertisement

Ja! Wow dat lees je goed! Ik schrijf alleen niet echt een blogpost alleen voor een product of bedrijf, maar je zult in deze blogpost verschillende links tegenkomen (echt niet te veel hoor). Maar ik wil jullie duidelijk maken dat het een soort van uitprobeersel is, waarmee ik niet de identiteit van mijn blog wil verliezen. Oke, laat me dit uitleggen: ik werd een paar weken geleden benaderd door een fashion website genaamd StyleWe die vroeg of ik wat links wilde posten in een blogpost over gewoon wat ik leuk vind.

Beide bedrijven StyleWe en Just Fashion Now helpen designers uit te lichten en in contact te laten komen met de consumenten. Dit vind ik persoonlijk super tof.

Maar goed, ik probeer dus een aantal links te verwerken op een grappige manier in deze blogpost over Koh Phangan.  We zijn naar dit prachtige eiland gereisd voor de Full Moon Party en om lekker het eiland leven mee te maken, en dat is zeker gelukt! Ook deel ik met jullie handige tips over vervoer.

Yes! Wow you just read that right! I’m not writing a blogpost only about a product or company, but you will see some different links in this blogpost (not many by the way). But I want to make clear that it is just to try this one time, but I do not want to loose the identity of my blog. Okay, let me explain: a few weeks ago a fashion website called StyleWe approached me to use some links in my blogpost about what I like.

Both companies StyleWe and Just Fashion Now help featuring designers to get them in contact with the consumers. I personally think this is super cool.

But okay, therefore I will try to use these links in a funny way in this blogpost about Koh Phangan. We went to this beautiful island for the Full Moon Party and to experience the island life, and that is exactly what we did! I will also share some handy tips about transport.

We reden op vrijdag avond 10 maart rond 9 uur weg vanaf Khao San Road op weg naar Koh Phangan, waren om 8.06 uur bij de boot, konden hier om 10 uur de volgende boot nemen en waren uiteindelijk om 2 uur bij de accommodatie. Dus in totaal hebben we gewoon 17 uur vanuit Bangkok gereisd om hier te komen. Helaas kan ik in de bus ook niet echt slapen, want ik ben er achter gekomen dat ik echt plat moet liggen. Uiteindelijk heb ik wel een paar uurtjes geslapen, maar het was niet ideaal. Toen ik met mijn vermoeide hoofd de bus uitstapte ben ik helemaal mijn zomerhoed vergeten die ik hier in Thailand heb gekocht! Echt super stom, maar voordat ik wegging had ik al een idee dat ik die wel eens zou kunnen gaan vergeten. Alleen jammer dat het gelijk al aan het begin van de trip was. Maarrrr als jij ook je zomerhoed verliest zijn er zeker nog verschillende winterhoeden die je moet proberen voor deze winter!! 😉

We drove on Friday evening the 10th of march around 9 hours from Khao San Road to Koh Phangan, we were at 8.06 AM at the pier, and could hop on the boat of 10 o’clock and were at 2 PM at the accommodation. So in total we traveled for 17 hours from Bangkok to come here. Unfortunately I couldn’t sleep in the bust, because I really have to lay down to sleep. At the end, I slept for a few hours, but it was not ideal. When I got out of the bus with my sleepy head I totally forgot my summer hat, which I bought here in Thailand! So stupid, but before I left I already thought I would forget it somewhere. Too bad that it already happened at the beginning of the trip. Buttttt if you also loose your summer hat, I recommend you to look up these different types of winter hats you should try for this winter!! 😉

Thaise mensen nemen zo je koffer over om hem voor je te dragen, zelfs tussen de stenen door! Thai people just take your suitcase to carry it, even through the rocks!

We verbleven bij Mai Pen Rai Bungalows, in het Thais betekend dit ‘maak je geen zorgen’ of ‘geen probleem’, en zo voelde het ook zeker. Deze foto is gemaakt vanaf het restaurantje bovenop de rotsen met uitzicht op het privé strand van de accommodatie. Ze nemen de betekenis misschien wel heel letterlijk, want het eten duurde wel echt Mai Pen Rai lang. Gelukkig hadden we kaarten bij ons en vermaakten we ons wel. De smoothie’s hier waren echt super lekker en het eten was ook heel goed. Omdat er eigenlijk niks anders in de buurt was hebben we hier wel een paar keer gegeten, niet echt goedkoop maar wel heerlijk!

We stayed at May Pen Rai Bungalows, in Thai this means ‘don’t worry’ or ‘no problem’, and it definitely felt like that. This picture was taken from the restaurant above the rocks with the view on the private beach of the accommodation. They take this definition pretty serious, because the food took a fairly long Mai Pen Rai. Luckily we had cards with us and amused ourselves. The smoothie’s here were really good and the food was delicious as well. Because there was nothing else in the neighbourhood we ate here a few times, not really cheap but great!

Dit is het uitzicht vanuit de bungalow. We hadden een familie bungalow met ons vieren met alleen een fan, omdat ik en Margriet op het zoldertje sliepen waren we bang dat het te warm zou zijn ’s nachts maar dat viel gelukkig mee. Door de geluiden van de zee kwamen we wel heerlijk in slaap.

This is the view from the bungalow. We had a family bungalow with the four of us with only a fan, Margriet and I slept on the little loft so we were kind of afraid that it would be too hot but that was not the case fortunately. The sounds of the sea made it very easy to fall asleep.

Er zijn mooie watervallen op het eiland te vinden. De mooiste die we konden vinden en waar we een beetje konden zwemmen was Than Sadet Waterfall, maar ondanks dat het in de jungle was leek het heel erg op watervallen die ook in Frankrijk te vinden zijn. Helaas hadden we niet genoeg tijd het weekend om het hele eiland te ontdekken, misschien zijn er nog veel mooiere watervallen te vinden.

There are nice waterfalls on the island. The most beautiful that we could find and where we could swim for a little bit was Than Sadet Waterfall, but despite of the jungle it really looked like those in France. Unfortunately we didn’t have time enough that weekend to see more of the island, but maybe there are even more beautiful waterfalls.

We werden met de tuktuk van de ene kant naar de andere kant van het eiland gebracht. Deze waren best wel duur, maar omdat we geen scooter hadden gehuurd konden we niet anders. De wegen zijn hier trouwens wel echt super goed met zelfs een speciale scooter laan, dus als je wilt scooter rijden zou ik het hier wel aandurven. Vanuit de accommodatie regelden we ook een taxi waar we in een pick up truck zaten, waardoor we het hele eiland goed konden zien.

We were brought by tuktuk from one part of the island to the other side. These were quite expensive, but because we did not hire a scooter we could not do anything else. By the way, the roads were very good with special scooter lanes, so if you want to drive a scooter I would do it on this island. From the accommodation we arranged a taxi where we were brought by a pick up truck, so we could explore the beautiful island from the car.

FULL MOONIMG_1146 2

De Full Moon Party was op het strand van Koh Phangan en in de straten van Haad Rin waren allemaal food stands, buckets, plekken waar je body paint kon beschilderen en mensen van over heel de wereld. Was echt super tof om mee te maken. We dachten eerst dat we iets ouds en wits moesten dragen omdat er overal neon verf zou zijn, maar dat viel mee. Het is het leukst om wit te dragen, dus niet een zwart kanten gala jurk. Die kun je beter dragen als als je naar een sky bar in Bangkok gaat.

The Full Moon Party took place on the beach of Koh Phangan and in the streets of Haad Rin were a lot of food stands, buckets, places where you could get body paint and people from all over the world. We thought we had to wear something old and white because there would be neon paint everywhere, but that was not the case. It is the best to wear white, so not a black lace prom dress. It would be more suitable to wear a dress to a sky bar in Bangkok.

De vlog van de Full Moon Party:

The vlog of the Full Moon Party:

Ik hoop dat je deze blogpost leuk vond.

I hope you liked this blogpost.